Strategi som personlig træner

strategi som personlig træner

Online strategi som personlig træner


Du tænker sikkert: “Hvad skal man dog med en strategi? Jeg skal jo bare have kunder.” Og ja, det er også rigtigt. Du skal bare have kunder. Men der er også forskel på, hvordan du skal tiltale dine potentielle kunder, afhængigt af, hvor godt de kender dig, hvem der skal se det, hvad du vil have ud af det. Der er mange spørgsmål, der skal besvares, så du er helt klar til at lave noget struktureret. veltilrettelagt, og sofistikeret online markedsføring. Du skal have lavet dig en strategi. Når du har en online strategi som personlig træner sikrer du dig, at du ikke spilder din tid, din energi, og dine penge på at lave online markedsføring mod de rigtige mennesker, så de ser de rigtige meddelelser på de rigtige tidspunkter på de rigtige kanaler. Får du lavet en god strategi som personlig træner, kan du tage et kæmpestort skridt mod dette.

Hvad er en online strategi?

En online strategi er en overordnet idé, om hvordan du har tænkt dig at markedsføre dig selv, til hvem, hvornår, hvor, hvad du vil sige, hvad du vil have ud af det, hvordan du skal sælge. Dine mål, USP, CTA, forventninger, budget, forhåbninger, hvad du tilbyde, hvordan du adskiller dig, hvordan du vil fortælle om det. Hvilke kanaler du vil bruge, hvem du vil målrette dig mod på de forskellige kanaler, hvem dine potentielle kunder er, hvor de befinder sig, og et hav andre ting, du finder fornuftige, brugbare, og vigtige. når du skal lave din online strategi som personlig træner.

Din online strategi som personlig træner afspejler, hvilke typer kunder du vil have og hvor mange du vil have. Vil du lægge vægt på fysisk personlig træning, hvor du har dem med i træningscenteret eller om du vil fokusere på at have online forløb med dine klienter. Det betyder også noget i forhold til, hvilke budskaber du skal ud med til dit segment. Det indkapsler altså al din online markedsføring. Når du har din strategi, kan du bruge denne guide til at lave din online markedsføring.

Hvordan laver man en online strategi som personlig træner?

Før du rigtigt kan gå i gang med din strategi, så skal du beslutte dig for, hvad dit mål er. Det er vigtigt, at dit mål er håndgribeligt. Det skal være målbart, og det skal have en tidshorisont. Der findes SMART-modellen, som er en måde, du kan udarbejde mål på. Akronymet SMART står for Specifikt, Målbart, Attraktivt, Realistisk, Tidsbestemt.

Når du har dit mål på plads, så er det på tide at finde ud af, hvordan du vil nå derhen.
Dit mål kan eksempelvis være: Jeg skal være personlig træner på fuld tid, 37 timers personlig træning, og have 10 online klienter i slutningen af 2019. 

Nu har du dit mål, så skal du arbejde dig tilbage fra det, og det, du kommer frem til, er din strategi. Hvordan du har tænkt dig at bruge digitale medier, er din digitale strategi.
Herunder følger en firtrins guide du kan bruge til at udarbejde din strategi.

Fire trin til din online strategi

1. Sæt et mål

Hvad vil du opnå med dine online aktiviteter? Det er det første, du skal finde ud af, når du skal til at lave din strategi, så skal du vide, hvad du arbejder dig hen imod. Når du sætter dine mål, så er det meget vigtigt, at det står helt klart, hvornår du har nået målene. Derfor bør du sørge for, at der er tidshorizont på dine mål, og at det er til at måle på. Du skal altså kvantificere dine mål. Du skal kunne måle, hvornår du har opnået målet.

2. Beslut, hvilke budskaber du skal ud med

Afhængigt af, hvor stort og ambitiøst dit mål er, har du forskellige målsætninger og baseret på de målsætninger, har du forskellige budskaber, du skal ud med. Er du ny i branchen skal du måske sørge for at skabe brand awareness og brand knowledge, så dine potentielle kunder kommer til at kende dig bedre, finder ud af, hvad du står for, hvilken type du er, og hvilke træningsfilosofier- og overbevisninger du har. Er du lidt mere etableret, kan du måske koncentrere dig mere om deciderede salgs- og værdiskabende aktiviteter.

3. Beslut, hvilke kanaler du vil starte på

Det kan hurtigt blive meget at overskue, hvis du prøver at være aktiv på alle de forskellige kanaler, der er tilgængelige. Så som en del af din strategi bør du udvælge et par kanaler, du starter på, hvor du starter med at afprøve din markedsføring på. Du skal selvfølgelig være klar til at skifte og afprøve nye markedsføringskanaler, hvis det viser sig, at de, du startede på, ikke er effektive nok.

4. Beslut, hvordan du vil bruge kanalerne

Når du ar besluttet dig for, hvilke kanaler du vil bruge, skal du beslutte dig for, hvordan du vil bruge dem. Hvilket slags content du vil bringe på de forskellige kanaler. Til start må du bare tage en beslutning om, hvilket content du vil have på de forskellige kanaler, men nøglen til at finde ud af, hvordan du skal bruge kanalerne er at teste og finde ud af, hvad dine potentielle kunder reagere på og interagere med. Så tag en beslutning om, hvordan du vil bruge kanalerne og vær klar til at afprøve nye tiltag og ændre din nuværende strategi, hvis det viser sig, at nogle af dine nye tiltag virker bedre. Du kan afprøve forskellige USP og forskellige CTA sammen med forskelligt content på de forskellige kanaler.

Virker det svært og uoverskueligt?

Så lad mig hjælpe dig med din online strategi som personlig træner. Udfyld formularen herunder, så tager jeg kontakt til dig, så kan vi tage en kop kaffe og en uforpligtende snak om, hvad du kan gøre, og hvad jeg kan hjælpe med.

En tanke om “Strategi som personlig træner

  1. Pingback:Branding eller salg: Hvad er vigtigst? - Frederik Saabye

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *