SEM

SEM (search engine marketing) kan jeg hjælpe med, så du kan få vist din forretning på relevante søgeord og med de bedste budskaber på bl.a. Google. Jeg hjælper at udarbejde en strategi for, hvordan SEM skal bruges og til hvilket formål. Jeg hjælper med en søgeordsanalyse, vurdering af, hvilke ord, det kan betale sig for dig at reklamere på. Jeg sørger for løbende at optimere din SEM, så du er kan få høj value-for-money.

Når jeg arbejder med SEM, går jeg altid analytisk til værks. Det vil sige, at jeg tager udgangspunkt i tidligere data, der må være på eksempelvis jeres Google Ads konto, og benytter det, når jeg skal træffe beslutninger om, ikke bare hvordan annoncerne skal se ud, men også hvornår og hvor de skal vises. 

Det første jeg gør, når jeg får en ny annoncekonto i hænderne er at analysere, hvad der tidligere har virket på denne konto og hvorfor. Alle beslutninger, der tages for at optimere en annoncekonto er datadrevne, og det bliver altid optimeret mod de forretningsmål, virksomheden har. 

Strategien for SEM bliver udarbejdet sammen med en Social media marketing strategi, så du får udnyttet dine online kanaler på bedst mulig måde. 

Udover social media marketing, så ser jeg også på, om e-mail marketing er relevant i jeres case. 

 

Search Engine Marketing

"SEM er, hvor det kreative og det analytiske virkelig mødes. "
- Frederik Saabye, Digital Marketing Consultant

Er digital marketing på agendaen?

Jeg kan hjælpe. 

Lad os tage en snak om mulighederne.

Hvad er SEM?

SEM eller Search Engine Marketing er online annoncering på diverse søgemaskiner, der eksisterer. De to mest benyttede søgemaskine til at annoncere på er Google og Bing. Fælles for dem er, at de begge to tilbyder betalt annoncering på deres søgenetværk. 

Der er mange virksomheder, som investerer store beløb i SEM, og med god grund. Det er en effektiv annonceplatform. Der er mange, der hver dag bruger Google til at søge efter deres problemer. 

Med SEM har man muligheden for at få sine annoncer vist, når der er nogle i den definerede målgruppe, i det definerede område, der søger på bestemte søgeord. 

Derudover giver SEM på Google dig muligheden for at blive vist på Display netværket. Det er de bannerannoncer, du ser, når du besøger eksempelvis Børsen. Disse kan bruges til at skabe opmærksomhed om dit brand.

Hos Google er der også muligheden for at lave det, som hedder Shopping annoncer. Det er meget for e-com virksomheder. Det er en højkonverterende måde at få vist dine produkter rigtig mange gange til folk, som søger på ord, der er relevante for det, du søger.

Vil du høre mere?

Udfyld formularen herunder, så kan vi tage en snak om, hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed med SEM