Sådan bruger du Instagram til at markedsføre dig som personlig træner

Sådan bruger du Instagram som personlig træner

Du nødt til at bruge Instagram som personlig træner, hvis du vil være seriøs omkring din forretning som personlig træner. Er du ikke på Instagram, så går du glip af utrolig meget eksponering og af mange potentielle kunder.

Men en ting er at lægge billeder op på Instagram og tilføje ting til sin Instagram Story, det næste er så at organisere og planlægge det på en sådan måde, at det arbejder til din fordel, og arbejder mod det mål, og den hensigt, du har, med at bruge Instagram til at styrke din forretning.

Hvordan skal du bruge Instagram som personlig træner?

Instagram har to primære funktioner, du skal bruge som personlig træner, og en, som jeg vil kalde en sekundær funktion. Det er selvfølgelig afhængigt af øjnene, der ser. Når vi taler om Instagram som personlig træner, så er de to primære funktioner Instagram Stories og Instagram posts. Den sekundære funktion er annoncering på platformen.

I dette blogindlæg vil jeg gennemgå, hvordan du kan bruge de to primære, organiske, gratis funktioner, hvad hashtags er, og hvordan du bruger dem.

Så, hvad skal man overhovedet bruge Instagram til? Sådan som jeg ser det, så skal man bruge Instagram til at bringe sine budskaber i form af historier. Du har på Instagram mulighed for at give folk et direkte screendump af, hvad der foregår i dit liv netop nu, hvad du lærer af det, og hvorfor du mener, at det er vigtigt at dele det med dine følgere. At bruge Instagram som personlig træner giver dig rigtig gode muligheder for at vise, hvordan du arbejder, hvad din trænings- og kostfilosofi er, hvordan du selv træner, og hvad man kan forvente af et forløb med dig.

En personlig træner på Instagram, som gør det rigtig godt på Instagram er Michael fra Mixifit.
Han balancerer rigtig godt mellem at have en Instagram, hvor han deler sin kæmpestore viden om træning, hvor han giver et indblik i, hvad han får dagene til at gå med, hvordan han selv træner, og hvorfor han vælger at gøre det således, og han får altid forklaret hvorfor. Han opbygger sine Instagram posts omkring et ‘hvorfor/fordi’ dogme, som viser hans følgere, hvor meget han ved, og at han er til at stole på i det, han deler. Hvis du er mere interesseret i Michael og Mixifit, kan du tjekke hans website ud her.

Instagram stories

Instagram stories bliver mere og mere populært. Det er af samme årsag et sted, du ikke må forsømme. Brug det som et sted at dele din viden om ting, du gennemgår nu og til at fortælle din historie. Det er det samme screendump, jeg nævnte. Du kan give folk et indblik i din hverdag og give dem en smag på, hvilke filosofier du har.

Herunder er der en graf, der viser, hvor meget Instagram stories bliver set.

instagram som personlig træner

Som du nok kan se, så bliver de set i voldsom grad, så brug Instagram stories til at give et indblik i din hverdag, hvordan du arbejder med dine kunder, og vigtigst af alt, forsøg at engagér dine følgere. Stil spørgsmål til dem, opfordr dem til at stille spørgsmål til dig, spørg dem, hvad de gerne vil se mere (eller mindre) af. På den måde opbygger du et forhold til dem, og du bliver relaterbar. Det er en af nøgleordene i forhold til at skabe en trofast følgerbase på Instagram. Vær relaterbar.

Derudover er det et fantastisk sted at være stolt over dine kunder. Du har mulighed for at vise deres fremgang frem her. Det gør dem både mere loyale, fordi de føler, at du er så stolt af dem, at du gerne vil vise dem frem samtidig med, at du viser dine andre følgere, hvilke resultater man kan forvente, når man har et forløb hos dig.

Instagram posts

Du kan bruge dine Instagram posts som en mindre blog. Du bruger dine stories til at få folk til at følge med, du giver dem en masse værdi ved at forære dine træningshemmeligheder og små finurlige ændringer, som kan gøre forskellen væk i dine stories, og når du poster billeder, så har du mulighed for at skrive en længere smøre, hvor du virkelig åbner op for godteposen, og viser, hvilken viden du har og uddanner alle dem, der følger med. Med fif dine følgere kan implementere direkte i deres egen træning. Du har måske endda komme med nogle lidt kontroversielle meninger og holdninger, som kan sætte gang i kommentarsektionen. Når du engager folk gennem dine stories, så har du typisk også mere engagement på dine posts.

Det kan godt være svært at blive ved med at komme på ideer til Instagram content. Du kan komme dette til livs på to måder.

1. Enten kan du huske på, hvad dine klienter spørger dig om, når du har træning eller konsultationer med dem og bruge det til at skabe content ud fra. Det var den approach, jeg brugte, da jeg skrev denne guide. De er med garanti ikke de eneste, der står med de spørgsmål, eller…
2. Du kan lave temaer. Så du hver måned har et overordnet tema. Det kan være, at den første måned, der kan du tale om vægttab. Hvordan regner du dit ligevægtsindtag ud? Hvad er NEAT? Hvilken rolle spiller protein i et vægttab? Hvad med fibre? Er det forbudt med kulhyrdrater? Hvad med fedt? Næste måned kan være styrkeopbygning. Er det rigtigt, at cardio dræber alle ens gains? Kan man overtræne? Hvordan er det bedste split for en nybegynder? Hvad med for en, der har trænet i flere år? Er det rigtig, at man skal blive tyk for at være stærk?
Tredje måned kan være om cardio, fjerde måned kan være om mobilitetstræning, femte måned kan være om bodybuilding, sjette måned kan være om crossfit, syvende måned kan være om styrketræning og cardio i forhold til et vægttab.
Ottende måned kan være forskellen på et vægttab og et fedttab, og hvordan man griber de forskellige an. Niende måned kan være om gode vaner i forhold til mad. Tiende måned kan være om sukker, 11. måned kan være om kosttilskud, 12. måned kan være om at lean bulke mod et dirty bulk, at tabe sig, yo-yo vægt, og insulinfølsomhed.

Det er kun fantasien, der sætter grænser, og hvis du ved, hvad du snakker om, og giver dine følgere værdi, og er konsekvent i din udgivelse af content, så skal du nok få opbygget dig et ry som ekspert, og det er i virkeligheden den fornemmeste opgave, du har, som personlige træner på sociale medier.

Når du laver Instagram posts, så skal du også huske, at Instagram er en billeddelingsplatform, så sørg for, at de billeder, du lægger ud, er nogle flotte billeder.

Hashtags

Når du bruger instagram som personlig træner, så er du nødt til at udnytte the power of hashtags. Hashtag bruger du til at få dit opslag vist til andre, der interessere sig for emnerne, der står i hashtagget, som i øvrigt er et #.

Det, du skal gøre, er, at du skal finde nogle hashtags, som selvfølgelig relaterer sig til det, du gerne vil “kendes” for. Eksempler kunne være #personligtræner #vægttab #styrketræning og andet i den dur.

Du skal også være opmærksom på, hvor mange posts, der er med det hashtag. Du skal prøve at finde et hashtag, der ikke har så mange opslag, at dit opslag “forsvinder” i mængden. Hashtagget #personligtræner har lige over 51.000 posts. Det er et fornuftigt størrelse hashtag, så det kan godt indgå som et af de hashtags, du kan bruge på dine posts.

instagram som personlig træner

Man kunne godt fristes til at tro, at jo smallere et hashtag, man vælger, jo større chance er der for at blive set. Men du kan også godt vælge hashtags, der er så små, at de ingen seere har.
Du skal dog sørge for også at have dig “eget” hashtag, som du tagger på alle dine billeder, så har dine klienter noget at tagge, hvis de ligger noget op med dig, og du har et hashtag at vise frem til dine potentielle klienter, så de kan få en fornemmelse af, hvad de kan vente sig, hvis de starter et forløb med dig.

Jeg vil anbefale, at du tagger mellem 15 og 20 hashtags på hvert opslag, du laver. Så når du gennemfører din hashtag research og finder de hashtags, du gerne vil lægge ind på dine posts, så gem dem i dine noter på din telefon, og post dem som den første kommentar på din nye post.

Til sidst skal du huske, at du også kan bruge hashtags, mentions, og location tags i dine stories, det er alt sammen med til at hæve det antal seere, du får på din story.

Så bare giv dig i kast med Instagram, prøv dig frem, test hashtags, test indhold og format, test video og billede, test rådgivning, stil spørgsmål, svar på spørgsmål, lav meningsmålinger derinde. Vigtigst af alt, sørg for at være autentisk og relaterbar. 

Brug for hjælp til at optimere din Instagram som personlig træner?

Udfyld formularen herunder, så kan vi tage en snak om, hvordan du kan forbedre din performance på Instagram, få mere autoritet og flere kunder fra Instagram.

 

2 tanker om “Sådan bruger du Instagram til at markedsføre dig som personlig træner

  1. Pingback:Branding eller salg: Hvad er vigtigst? - Frederik Saabye

  2. Pingback:6 måder at få flere kunder som personlig træner - Frederik Saabye

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *