1.100 kr spend, 100+ nye henvendelser, mere end 8x ROAS

Siden starten af 2019 har jeg arbejdet sammen med en personlig træner fra København, nærmere bestemt Vesterbro. Mixifit havde som mål at øge sin kundebase til personlig træning og derefter udvide og tilbyde online coaching, kostvejledning og træningsforløb.

Vores samarbejde startede i januar 2019, hvor vi satte os sammen og besluttede os for den strategi, som var, at han skulle have flere kunder til personlig træning, og når han var kommet op på et tilfredsstillende niveau (læs: fuldtid), kunne vi begynde at bekymre os om at få online klienter bagefter. 

Først blev der etableret et marketingbudget, der var overskueligt, og som vi mente, vi kunne få resultater for. 

Det næste, der blev gjort, var at undersøge hans Facebook Business Manager og se, hvad der tidligere var blevet kørt, hvad der havde virket, hvorfor, og vigtigst af alt, hvad der ikke havde virket og hvorfor. Derefter blev hjemmeside, landingsside, sign-up vurderet for at finde weak spots og optimeringsmuligheder. 

Fra 3000 kr til 1000 kr i marketing spend

Da jeg overtog Mixifits digitale marketing, havde han netop afsluttet et samarbejde med en anden digital marketer, som få måneder forinden havde brugt 3.000 kr. i et forvejen stramt budget på Facebook annoncering uden at få en eneste henvendelse ud af det. Så Mixifit var af gode årsager forsigtig. 
Vi fik dog hurtigt hul på bylden og begyndte at modtage henvendelser allerede i første måned, i februar blev det til seks henvendelser og siden er antallet af henvendelser kun blevet større, selvom vores marketing spend er forblevet det samme.  

39 henvendelser for 997 kr på en måned

Det, som har virket rigtig godt har været Facebook Messenger Ads, hvor vi har bedt alle, som var interesserede i en gratis træning sende en besked og aftale et tidspunkt, den gratis træning kunne foregå. 

Senest har vi formået at få 100 nye henvendelser for 1350 kr. på en måned. Vi har benyttet os af en chatbot for at kvalificere disse leads, da vi ikke kunne håndtere så mange leads på en ordentlig måde manuelt, har vi sat en chatbot op, som har stillet nogle forskellige spørgsmål, som har haft i sinde at kvalificere leads, give viden til den indledende samtale, og automatisere så meget af leadgenereringen som muligt. 

I oktober 2019 alene, står Mixifit til at få en ROAS på 1,3 for hele 2019 markting spend. 

 

Skal jeg også hjælpe dig? Lad os tage en uforpligtende snak om mulighederne.

Hvad siger Mixifit selv? 

“Jeg har aldrig haft så mange henvendelser på så kort tid. Frederik er super målbevidst og virkelig produktiv. Ikke nok med at han hjælper mig med min facebook, men han har sågar også hjulpet mig med salg, hvilket han er sindssyg skarp til. Han er god til at lytte og sætter sig ind i ens behov, hurtigere end man selv lige regner med. Frederik er seriøst GULD værd og han har de varmeste anbefalinger fra mig, hvis du vil have flere betalende kunder, for han ved, hvad han laver. Frederik er nu blevet er fast del af min virksomhed i form af samarbejder, som jeg næppe kommer til at give slip på. Helt klart 5 ud af 5 stjerner.”

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *