Konverteringer øget med 33%, CPA sænket med 33%, spend øget med 0,5%, ROAS 4,8

Jeg overtog den digitale marketing for Flex Funding i maj 2019, hvor der skulle arbejdes med at optimere på Google Ads, så der virksomheden kunne modtage flere låneansøgninger til deres online markedsplads for erhvervslån. 

Flex Funding gør i det, som hedder crowdlending. Det er et alternativ til almindelige erhvervslån, som man som virksomhed kan få i banken. Forskellen her er blot, at kreditviklårene er lidt anderledes end bankernes og lånene finansieres ikke af banken men af crowden. Dvs flere investorer, som har en interesse i at få forrentet deres penge og som søger alternativ til aktier og obligationer. Ønsker du at vide mere, kan du besøge Flex Fundings hjemmeside, eller læse mere her

Hvad var udfordringen? 

Flex Funding havde nok investorer, men ikke nok gode lån at komme på deres markedsplads, hvilket vil sige, at min opgave var at finde ud af, hvor kommer den største del af kvalitetslåneansøgninger. Derudover, var der et meget stramt budget, så det handlede om, at vi skulle have hver krone til at arbejde så hårdt, som den overhovedet kunne.

Derudover var der en forforståelse af, at det bedste sted at få leads var Google Ads. Men den fik jeg udfordret lidt, og det skulle vise sig at give rigtig gode resultater. 

For at få hver kroner til at arbejde så hårdt som muligt, var det første, der blev kigget på Google Ads. Flex Funding situation betød, at der ikke var kroner at bruge på unyttige annoncer, som ikke gav konverteringer, hvilket også betød, at mange af dem, som ikke gav konverteringer blev økset, og dem, som gav konverteringer blev varieret for at se, om der var mere at hente. 

Derefter blev der kigget på budjustering og budstrategi for at se, om vi kunne optimere herpå. 

Det kulminerede i disse tal. Der kommer færre klik, og flere konverteringer. Det kunne godt tyde på, at de, der besøger siden, er af højere kvalitet. 

Konverteringer for en syvendedel af prisen.

Som sagt skulle vi have hver krone til at arbejde så hårdt som overhovedet muligt, og det betød også at prøve at kanaler, som tidligere var blevet afskrevet. 
 
Da jeg gik igennem Flex Fundings Facebook annoncering kunne jeg se, at der ikke var blevet benyttet retargeting. Overhovedet.
Jeg satte en TOF (top of funnel) content kampagne op, som var målrettet selvstændige virksomhedsejere over 25, hvor nystartede virksomheder var ekskluderede, da disse typisk falder uden for Flex Fundings målgruppe. 
Disse content kampagner blev kørt med casevideo om nogle virksomheder, som havde optaget lån hos Flex Funding og havde haft succes med det. 
Der blev sat retageting op mod dem, som besøgte en specifik landingsside på Flex Fundings hjemmeside, og så blev der sat retargeting op for alle, der havde set mere end 50% af videoen. Disse i adskilte annoncesæt, så det var til at se, hvilken gruppe der performede bedst. 
 
Dette skulle vises sig at være ganske givtigt. Der blev ikke allokeret mere end 1.500 kr til Facebook annoncering, da det blev vurderet at være et eksperiment, og ønsket var, at største delene skulle bruges på Google. 
Men inden længe begyndte der at komme låneansøgninger fra Facebook til blot 50 kr stykket. Altså en syvende del af, hvad man betaler på Google.
 
I perioden maj til august har Flex Funding finansieret for over 50% af deres samlede beløb i hele 2018.  

 

Skal jeg også hjælpe jer? Lad os tage en uforpligtende snak om mulighederne.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *