BIG BOY TOY: FACEBOOK ATTRIBUTION I det her indlæg bliver det alvor. Vi skal nemlig tale attribution, eller på dansk tilskrivning. Hvad er attribution? Attribution betyder jo ’tilskrivning’, som der også står lige ovenover, og det er for så vidt ret godt beskrivende for, hvad det går ud på. Det handler om, hvordan man tilskriver […]
Sådan bruger du social proof i dine facebook annoncer
SÅDAN BRUGER DU SOCIAL PROOF I DINE FACEBOOK ADS Det er ikke mig på billedet Velkommen (tilbage?) til min marketing blog. Du skal vide, at jeg er virkelig glad for, at du læser med. Jeg håber meget inderligt, at du kan bruge det, du læser til noget. Kunne du godt tænke dig en måde at […]
Facebook Pixel: Hvad, hvorfor, hvordan, og hvornår
Facebook Pixel: Hvad, hvorfor, hvordan, og hvornår Hvis du laver social media marketing, så er Facebook Pixelen din nye bedste ven. Og her er hvorfor. Hvad? En Facebook Pixel er et kodestykke. Et script, hedder det vist i fagtermer. Heldigvis er jeg ikke fagperson, så jeg kalder det altså bare for et kodestykke. Det er […]
Facebook super powers: Lookalike
FACEBOOK SUPERPOWERS: LOOKALIKE Hvis jeg skulle vælge én funktion, jeg skulle bruge resten af min tid som Facebook marketer, så skulle det altså være lookalike-funktionen. Og lad mig her forklare hvorfor: Facebook lookalike audiences, som det ligger i navnet, er at sætte en målgruppe op af personer, som minder om andre personer. Hvilke slags personer […]
Google ads: Fire optimeringer, du sikkert glemmer
GOOGLE ADS: FIRE OPTIMERINGER DU SIKKERT GLEMMER Google ads kan være et rigtig stærkt medie til at skabe vækst i din forretning. Der er mange, som bruger Google ads, men det er der bestemt også en årsag til. Netop fordi det kan være rigtig virksomt, hvis…. Hvis du gør det rigtigt, selvfølgelig. Der er rigtig […]
Layered audiences: Hvad f*ck er nu det?
LAYERED AUDIENCE: HVAD F*CK ER NU DET? Vel mødt! Og velkommen til dette blogindlæg! Layered audience på Facebook Layered audience er et af de allerstærkeste værktøjer i din Facebook annoncerings-værktøjskasse, fordi det giver dig muligheden for at være så præcis med dine annoncer, at det næsten burde være ulovligt. Det er det heldigvis ikke. Heldigvis […]
🚀 [Invester 20 mintutter] Den ultimative guide til din digitale strategi
Den ultimative guide til digital marketing strategi Hvordan er det nu lige, man kommer i gang med en digital strategi?Generelt er strategiarbejde meget abstrakt. Specielt for dem af os, som er mere litterære fremfor visionære. Man skal formå at tage noget komplet ukonkret, som kun eksisterer inde i ens eget hoved og gøre det så konkret, […]
Fra virksomhed til brand
FRA VIRKSOMHED TIL BRAND Det giver vist sig selv, hvad det skal handle om i dag: Branding. Lidt mere specifikt: Hvordan går vi fra at være en virksomhed til at blive et brand? Hvad er forskellen på virksomheder og brands? Set på en lidt kynisk og forsimplet måde er virksomheder enheder, som sælger ting og udbetaler […]
Din vigtiste salgskanal
Din vigtigste salgskanal Eller acquisition kanal, kald det, hvad du vil. I dette blog indlæg skal vi tale om, hvad din ABSOLUT vigtigste salgskanal er. Jeg ved det ikke, men jeg kan godt fortælle dig, hvad din vigtigste salgskanal er af den grund – det er nemlig den, der virker. Fladt svar, I know – […]
Hvad er content marketing?
Dejligt, du spurgte. Content marketing er det, som gør, at du ikke bare har et produkt, men en forretning. Det er det, der gør, at din marketing ikke bare er larm. Det er det, der adskiller dig fra dine konkurrenter. Kort sagt: din content marketing er din virksomheds sjæl Hvis nogle af de udfordringer, du […]